Ruilen en retourneren

Voldoet het door u aangeschafte artikel niet aan uw verwachtingen? Geen Probleem! Het herroepingsrecht is 14 dagen en gaat in op het moment dat u de bestelling heeft ontvangen. Zonder opgaaf van redenen vraagt u via e-mail een retourformulier aan, u stuurt de e-mail naar voslifestyle@gmail.com onder vermelding van uw ordernummer. Het retourformulier dat u dan van ons ontvangt dient u ingevuld bij uw retourzending te voegen. Dit kan alleen via dit e-mailadres en niet telefonisch of op andere manieren. Alleen retouraanvragen via het bovenstaand e-mailadres komen aan op de retourafdeling. De kosten van het retour zenden zijn voor uw rekening. Retouren die niet zijn aangemeld en goedgekeurd via het e-mailadres voslifestyle@gmail.com, retouren waar geen retourformulier bij is gevoegd en retouren die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn, worden niet in behandeling genomen en op uw kosten naar u geretourneerd. U wordt hiervan op de hoogte gesteld.

 

Er zijn enkele uitzonderingen die niet onder het herroepingsrecht vallen, zoals op maat- of naar uw wens gemaakte c.q. bestelde artikelen of artikelen vanuit hygiënisch oogpunt, bijvoorbeeld oorbellen. Ook artikelen uit de 'sale' rubriek of waarbij het duidelijk vermeld is dat het een 'sale' artikel betreft vallen buiten het retourrecht.

 

Aanvragen die buiten de termijn vallen worden niet in behandeling genomen. U wordt hiervan op de hoogte gesteld.

 

Voorwaarden retourneren:

  • artikelen mogen niet gebruikt of gewassen zijn en ook niet naar parfum of rook ruiken;
  • in originele verpakking dus ook de verzenddoos of envelop waarin u het ontvangen heeft of anders een deugdelijke verpakking ter bescherming tegen beschadiging;
  • artikelen moeten zijn voorzien van de originele labels en etiketten, deze mogen niet verwijderd of verplaatst zijn;
  • artikelen mogen niet beschadigd of vuil zijn.

U stuurt de bestelling na aanmelding en de ontvangen e-mail met het retourformulier (dit dient u in te vullen en bij uw retourzending te voegen en voldoende gefrankeerd en traceerbaar te versturen) naar het opgegeven retouradres.

Na ontvangst en goedkeuring van de retourgestuurde artikelen storten wij binnen 14 dagen het aankoopbedrag van het artikel op het IBAN nummer waarmee de bestelling is betaald. Wij verwerken de retouren wekelijks.

U ontvangt van ons geen bevestiging van ontvangst van de door u gestuurde retourzending.

 

Als artikelen niet netjes verpakt of beschadigd bij ons terugkomen, stinkend naar rook of parfum of verfrommeld of vuil, alsmede retouren waarvan de originele verpakking weg of ernstig beschadigd is, dan zullen deze niet geaccepteerd worden of zullen er kosten doorberekend worden omdat we deze artikelen niet meer opnieuw kunnen verkopen. Het is uw verantwoording dat de artikelen weer in dezelfde staat bij ons terugkomen als dat wij ze verstuurd hebben. Is dit niet zo dan zijn we genoodzaakt hiervoor kosten in rekening te brengen of het artikel niet te accepteren en het op uw kosten naar u te retourneren. Zorgt u er daarom voor dat het artikel netjes blijft en stuur het artikel daarom goed en netjes in de originele verpakking naar ons terug.

 

Garanties en klachten

Vos LifeStyle controleert voor verzending de door u bestelde artikelen grondig op volledigheid en eventuele gebreken of mankementen en verpakt en verzend uw bestelling met de grootste zorg. Als u uw bestelling heeft ontvangen dient u uw bestelling te controleren en constateert u na ontvangst van uw bestelling een gebrek of mankement, neem dan direct na ontvangst (maximaal 24 uur) contact met ons op door een e-mail te sturen naar voslifestyle@gmail.com met ordernummer en bij voorkeur met foto's. Wij zullen uw klacht of garantieclaim dan verder afhandelen.

Kosten welke u moet maken om het artikel aan ons te retourneren zullen bij een gerechtigde garantieclaim voor onze rekening zijn. Uitgesloten van garantie zijn ritsen, bevestigingsdelen en opgenaaide kraaltjes, bedeltjes, plakstenen, strass-stenen en flosjes. Ook het verkleuren van sieraden valt buiten de garantie.

 

Kosten retour zenden

Retourneren (binnen Nederland):

Omdat wij lage prijzen hanteren dient u zelf de verzendkosten voor het retour sturen van het artikel voor uw rekening te nemen. Wij adviseren u om dit verzekerd te doen, Vos LifeStyle kan niet aansprakelijk worden gesteld voor zoekgeraakte post, die door u wordt verstuurd.

 

Ruilen (binnen Nederland):

U betaalt zelf de verzendkosten voor het retour sturen van het artikel. Wij adviseren u om dit op een wijze te doen dat het poststuk traceerbaar is. Bewaar uw verzendbewijs goed. Ook voor het artikel dat u wilt ruilen dient u de verzendkosten te betalen, u dient dan het nieuwe gewenste artikel te bestellen in de webwinkel op de reguliere bestelwijze.

 

Verkeerd artikel

Heeft u een verkeerd artikel ontvangen dan dient u dit meteen na ontvangst en constatering te melden via e-mail naar voslifestyle@gmail.com en wordt dit vanzelfsprekend kosteloos opgelost als dit ook inderdaad zo is.

 

Heeft u nog verdere vragen?  Aarzel dan niet en neem contact met ons op:

E-mail: voslifestyle@gmail.com